وی افزود: در گام اول که تکمیل اطلاعات است، به خوبی امور صورت گرفته است. جنس و حجم بار و مقاصد بار در سطح تهران شناسایی شده و گام دوم نیز در یک مدل کاملا منضبط با رعایت حقوق همه اصناف و با نگاه ارزش افزوده برای حمل بار طراحی شده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه بخش زیادی از انرژی ناوگان به دلیل عدم اطلاعرسانی کافی در جابجایی از بین میرود، گفت: یک ساختار و نظام سازمان یافته برای حمل بارهای کوچک تا حمل بارهای کلان به صورت موردی شکل خواهد گرفت و سعی میکنیم بستر ارتباطی را شناسایی کنیم و از ظرفیت ناوگان استفاده بهینه داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه اطلاعات به دست آمده در این خصوص به میزانی هست که قابل اعتماد باشد، گفت: تصور من این است که تا نیمه دوم 93 بتوانیم به صورت میدانی و عملیاتی در این موضوع وارد عمل شویم.
وی افزود: بخشی از این کار که به ساماندهی ناوگان، ساماندهی بار و هماهنگی بین ذینفعان و بخش دیگری از کار که به دستورالعملها، ضوابط و مقررات حمل بار در شهر به خصوص بارهای حجیم و سنگین نیازمند کنترل و نظارت دقیق است هنوز انجام نشده است.
تشکری هاشمی با اشاره به اینکه شهروندان در ساعات پایانی شب از جابجایی بار به خصوص مصالح ساختمانی گلهمند هستند، گفت: امیدواریم با ضوابط و دستورالعملها که در شورای ترافیک، شورای عالی کشور، شورای اسلامی شهر تهران بتوانیم نظام قابل قبولی را ایجاد کنیم.
وی با تاکید بر اینکه ضوابط و دستورالعملهای دقیقی تدوین خواهد شد، گفت: در جادههای بین شهری ساماندهی بار انجام میگیرد و شرکتها و بنگاهها و وزارت راه بر این موضوع نظارت دارد، اما در درون شهر ساختارها کافی نیست و به همین دلیل شاهد این آشفتگی هستیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: در بخش قوانین و دستور العملهای حمل بار مطالعاتی را انجام دادیم و در حال طی کردن مراحل تصویب در مراجع قانونی هستیم.
بلافاصله پس از تصویب نیز اطلاع رسانی و زمان کافی برای آماده سازی ناوگان قرار خواهیم داد و پس از آن با کمک راهنمایی و رانندگی و قوانین وضع شده، نظارت و انضباط را در ناوگان حملونقل بار درون شهری استقرار خواهیم داد.